Τρίτη, 23 Ιουνίου 2009

Άλλοι κλείνουν κι άλλοι τρώνε...


Μπορεί από τον Ελεύθερο Τύπο (της Γιάννας) να μου άρεσε μόνο η αισθητική (αφού τον θεωρούσα κενό περιεχομένου), αλλά είναι δυσάρεστο να μένουν στο δρόμο 500 εργαζόμενοι, ειδικά σε τέτοιες εποχές. Δεν είμαι υπέρ της άποψης πως το κράτος πρέπει να επιδοτεί τις αποτυχημένες επιχειρήσεις, αφού έτσι δεν πιστεύω πως ωφελείται συνολικά η κοινωνία. Το παράδειγμα των ΠΑΕ που έχουν καταντήσει επαίτες είναι χαρακτηριστικό. Επίσης, δε νομίζω πως η αγορά των ελληνικών μέσων ενημέρωσης μπορεί να αντέξει τόσες εφημερίδες και κανάλια. Το ελληνικό μοντέλο κάθε άλλο παρά βιώσιμο είναι.
Όμως, ο Ελεύθερος Τύπος έπαιξε με τους κανόνες της αγοράς και έχασε. Δεν ζητιάνεψε ούτε εκβίασε το κράτος. Είναι εκνευριστικό μέχρι αηδίας να βλέπεις πως η αυτή η εφημερίδα θα κλείσει, την ώρα που άλλες ζουν με κρατικό χρήμα, πουλώντας μερικές δεκάδες φύλλα τη μέρα.
Πρόσφατα, δημοσιεύτηκε μια λίστα που δείχνει που πάνε οι κρατικές διαφημίσεις (http://archive.enet.gr/online/online_text/c=110,id=1558672). Είναι χαρακτηριστικό πως το μεγαλύτερο μέρος των διαφημίσεων καταλήγει σε γαλάζιες εφημερίδες, οι οποίες δεν έχουν μεγάλη κυκλοφορία. Στις κυριακάτικες εφημερίδες, όπου παίζεται το περισσότερο χρήμα, η Χώρα του γνωστού υπερασπιστή των δεξιών αξιών, Γιώργου Τράγκα, είναι πρώτη(!) στην κρατική διαφήμιση, λαμβάνοντας το 4,6% του συνόλου των χρημάτων (μιλάμε για εκατομμύρια ευρώ τα οποία καρπώνεται ο εκδότης), έχοντας μόνο το 0,1% της συνολικής κυκλοφορίας των εφημερίδων. Δηλαδή, η 17η εφημερίδα σε κυκλοφορία, είναι πρώτη σε κρατική διαφήμιση!!! Άλλες εφημερίδες που παίρνουν ποσά δυσανάλογα με την κυκλοφορία τους (και -τι σύμπτωση- στηρίζουν την Νέα Δημοκρατία) είναι η Βραδυνή (3,2% της κρατικής διαφήμισης για το 0,2% της κυκλοφορίας), η Απογευματινή (3,1% των χρημάτων για το 0,3% της κυκλοφορίας), η Μακεδονία (3% της διαφήμισης για ποσοστό που είναι κοντά στο 0% της κυκλοφορίας!!!), ο Αδέσμευτος Τύπος (2,5 % της διαφήμισης για 0,4% της κυκλοφορίας). Αντίθετα, οι εφημερίδες που έχουν πιο αριστερή ή κεντρώα άποψη λαμβάνουν μικρότερο ποσοστό διαφήμισης από το ποσοστό της κυκλοφορίας τους. Π.χ. η Ελευθεροτυπία (2% της διαφήμισης για 9,5% της κυκλοφορίας), το Βήμα (3,9% της διαφήμισης για 6,9% της κυκλοφορίας), το Έθνος (3,5% της διαφήμισης για 4,4% της κυκλοφορίας), τα Νέα κ.ά.
Επίσης, ο (επίσης ιεραπόστολος της δεξιάς) Γιώργος Κύρτσος λαμβάνει τη μεγαλύτερη επιχορήγηση από όλες τις καθημερινές εφημερίδες (εκεί τον ρίξανε τον καημένο τον Τράγκα).
Συνολικά, το 45% των διαφημίσεων πηγαίνει στο 7,3% της κυκλοφορίας (μάλλον στα υπουργεία θα μπερδεύονται με τις δύσκολες πράξεις).
Άλλη μία σύμπτωση είναι η περίπτωση του Γιώργου Μαυρίκου (http://www.xblog.gr/?p=8161), ο οποίος εκδίδει την εφημερίδα "Ακρόπολις" (και άλλες 3 που δεν τις θυμάται ούτε ο ίδιος), πούλησε συνολικά 1.000 φύλλα και πήρε επιχορήγηση 150.000 ευρώ. Ο Μαυρίκος είναι αντιπρόεδος στο Ψυχιατρικό Νοσοκομείο Αθηνών και, όλως τυχαίως, οι εφημερίδες του γράφουν διθύραμβους για τον υπουργό Υγείας, Δ. Αβραμόπουλο.
Πάντως, εγώ δεν πιστεύω σε συνομωσιολογίες και συμπτώσεις...

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

x